איילת שקד עדיין לא תומכת בלגליזציה: “אני חנונית”

בראיון בלעדי לידיעות אחרונות מסבירה שרת המשפטים לשעבר ומנהיגת מפלגת "הימין החדש" מדוע היא אינה תומכת עדיין בהסדרה של שוק קנאביס חוקי בישראל (לגליזציה) ומבהירה כי מעולם לא עישנה קנאביס.

איילת שקד, מנהיגת מפלגת “הימין החדש”, מבהירה בראיון לידיעות אחרונות כי עדיין אינה תומכת בלגליזציה, זאת לדבריה מאחר ואינה מכירה את הנושא לעומק וחוששת מפגיעה בבריאות הציבור.

כשנדרשה לסוגייה בבחירות הקודמות טענה שקד כי החשש המרכזי הוא פגיעה בבני נוער. היא ציינה אז כי הנושא נמצא עדיין בדיונים במפלגה, בה חברות מתנגדות לגליזציה ידועות כמו שולי מועלם וקרולין גליק.

איילת שקד (צילום: תומר נויברג, פלאש90)
“לא מכירה את הנושא לעומקו”, איילת שקד (צילום: תומר נויברג, פלאש90)

הפעם, בראיון בסוף השבוע, הטיעון מתמקד כאמור בשמירה על בריאות הציבור ובכך שהיא אינה מכירה את הנושא מספיק לעומק.

“אני בעד לגליזציה של חומרים שלא מסכנים את בריאות הציבור,” אמרה. “הקביעה מה בטוח ומה לא היא מקצועית־רפואית ולא פוליטית. אני לא מכירה את הנושא הזה לעומקו, אבל אם אראה חוות דעת רפואיות שקובעות באופן ברור שאין סכנה לבריאות הצרכנים, הנטייה שלי תהיה לתמוך בזה”.

כשנשאלה האם התנסתה אי פעם בעישון קנאביס השיבה בשלילה והסבירה כי “אני חנונית”. כשנשאלה מה המשקה האלכוהולי המועדף עליה השיבה “יין אדום”.

על אף שיש שיגידו שתמיכה בלגליזציה היתה יכולה להביא לה את 1,500 הקולות שהיו חסרים למפלגתה כדי לעבור את אחוז החסימה בבחירות האחרונות, שקד מסרבת לעשות זאת גם כעת.

בימים אלו עוסקת ראשת “הימין החדש” בנסיונות לאחד את המפלגות מימין לליכוד לגוש אחד. אם תצליח לעשות זאת תשב ברשימה אחת עם מתנגד הלגליזציה הנוקב ביותר, חבר “האיחוד הלאומי” שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’.

“צריך לומר את האמת, ‘לגליזציה’ זו מכבסת מילים שקרית להצפת רחובות ישראל בסמים, לילדים קטנים שעוצרים בדרך לביה”ס בפיצוציה ומתחילים את היום בסוכריית גומי עם קנאביס שדופקת להם את התפתחות המוח, ממכרת אותם לחוויה הנוירו-פסיכוטית הזו, ומביאה אותם בהמשך לסמים קשים,” קובע סמוטריץ’.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר